zaterdag 30 januari 2010

energy gel test tijdens ren in koude regen

Gisterochtend in de ijzige regen een duurloop van twee uur gedaan - zeiknat en flink koud teruggekomen. Temp net boven vriespunt, regen was nog net geen hagel/sneeuw. 
Normaliter gebruik ik bij duurloop mijn koolhydraten/eiwit-energy mix. Met koud weer heb ik minder dorst en dan maak ik de mix sterker aan. Maar dat krijg ik toch minder gemakkelijk weg dan in de zomer.


Tijd om de energy gel uit te proberen. Dus water in de camel bag en twee kleine flesjes gevuld met mix van water+gel. De energy gel is niet erg vloeibaar bij lagere temperaturen dus vandaar dat ik ze aanleng met warm water. 
Elk half uur een half flesje leeg en mijn energievoorraad bleef perfect op peil! Van de cafeine-shot heb ik weinig gemerkt; misschien was mijn afgemeten mespuntje dan toch geen 1.2gram...


Kortom, heerlijk gelopen waarbij ik er jammerlijk niet in slaagde om mijn Nike Pegasus droog+schoon te houden...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten